Meters en meterstanden terug

Ik wil van dubbeltarief naar enkeltarief?

U bepaalt samen met uw energieleverancier of u op enkel- of dubbeltarief afgerekend wordt. Als uw elektriciteitsmeter is voorzien van twee telwerken dan geeft u altijd twee standen door. Uw leverancier telt dan het verbruik van beide telwerken bij elkaar op. Bent u in het bezit van een slimme meter dan worden beide standen automatisch aangeleverd bij uw energieleverancier.

Ik twijfel aan de juistheid van mijn meters. Kan ik deze laten ijken?

Dit is mogelijk. Westland Infra kan voor u de ijkingsprocedure in werking laten zetten. Het ijken wordt uitgevoerd door een onafhankelijk ijkbedrijf. U betaalt de ijkingskosten vooraf. Indien uit de ijking blijkt dat de meter niet naar behoren heeft gewerkt, dan ontvangt u de kosten van het ijken van ons retour.

Waarom komt de meteropnemer langs?

Als uw netbeheerder zijn wij verantwoordelijk voor een correcte werking van uw gas- en elektriciteitsmeter. Een onjuiste werking kan een nadelige invloed hebben op uw energienota. Een keer in de drie jaar komt de meteropnemer bij u langs om de meter op een juiste werking te controleren. Dit staat los van de jaarlijkse meterstanden die u aan uw energieleverancier doorgeeft.

Ik wil zelf energie opwekken. Waar moet ik op letten?

Zorg ervoor dat uw meter geschikt is om de elektriciteit die u niet zelf verbruikt, terug te leveren aan het openbare net. Daarnaast dient u zich aan te melden bij Westland Infra. Wij zorgen dan dat uw energieleverancier geïnformeerd wordt over uw plannen, zodat u voor de elektriciteit die u niet zelf verbruikt een vergoeding van uw energieleverancier ontvangt. U kunt dit doen via het aanmeldingsformulier.

Antwoord niet gevonden?

Stel uw vraag aan ons via het contactformulier.
Of maak gebruik van onze terugbelservice!

Terugbelservice

* Wij bellen u zo snel mogelijk terug op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 8.00 en 17.00 uur. Uw telefoonnummer wordt niet gebruikt voor promotionele doeleinden.