Aansluiting terug

Wat is een EAN-code en waarvoor dient deze?

Iedere gas- en elektriciteitsaansluiting in Nederland heeft zijn eigen EAN-code (European Article Number). Dit is een uniek getal van 18 cijfers. Bij het aanvragen van een aansluiting ontvangt u van ons deze code. Die heeft u nodig voor het afsluiten van een energieleveringscontract. Heeft u een bestaande aansluiting en wilt u weten wat uw EAN-code is? Kijk dan op uw energiefactuur of ga naar www.eancodeboek.nl.

Ik wil een aansluiting aanvragen of mijn bestaande aansluiting wijzigen. Wat moet ik doen?

Wilt u een aansluiting op het gas- of elektriciteitsnet aanvragen voor een nieuwbouwwoning of een wijziging aanbrengen in uw bestaande aansluiting? Dan kunt u hiervoor terecht op de website www.mijnaansluiting.nl, een gezamenlijk initiatief van netbeheerders van het ondergrondse kabel- en leidingennet. U kunt hier in één keer voor zes disciplines (gas, elektriciteit, telecom, kabel, water en warmte) een aansluiting aanvragen. Klik hier voor het aanvragen voor een gas-en/of elektriciteitsaansluiting.

Ik wil mijn meterkast aanpassen. Wat moet ik doen?

Westland Infra is verantwoordelijk voor uw aansluiting tot aan de meter. De groepenkast in de meterkast behoort bij de binneninstallatie. Wilt u een wijziging doorvoeren in de groepenkast? Neem dan contact op met een erkend installateur.

Wilt u een wijziging laten doorvoeren aan de aansluiting zelf? Dan kunt u deze aanvragen via www.mijnaansluiting.nl.

Ik ga graafwerkzaamheden verrichten

In Nederland ligt ruim 1,7 miljoen kilometer kabel en leidingen. Hierdoor is de kans op schade aan kabels en leidingen veroorzaakt door graafwerkzaamheden redelijk groot. U kunt via het Kabel en Leindingen Informatie centrum (KLIC), onderdeel van het kadaster informatie krijgen over de positie van leidingen en kabels in de grond.

Op deze wijze worden beschadigingen aan de infrastructuur voorkomen. Gaat u graafwerkzaamheden verrichten, neem op tijd (minimaal drie dagen voor de start van de werkzaamheden) contact op met het KLIC als u werkzaamheden wilt uitvoeren waarbij mogelijk kabels en leidingen betrokken zijn. Op de website van het kadaster kunt u een KLIC-aanvraag doen.

Antwoord niet gevonden?

Stel uw vraag aan ons via het contactformulier.
Of maak gebruik van onze terugbelservice!

Terugbelservice

* Wij bellen u zo snel mogelijk terug op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 8.00 en 17.00 uur. Uw telefoonnummer wordt niet gebruikt voor promotionele doeleinden.