Afsluiting voorkomen

Zonder energie zitten, is niet prettig. Lees verder hoe u afsluiting kunt voorkomen.

Betaal op tijd en zorg voor een energiecontract

Betaal op tijd

Zorg dat u op tijd betaalt. Bent u (tijdelijk) niet in staat uw rekening te betalen, neem dan voor een betalingsregeling contact met uw energieleverancier of met een instantie voor schuldhulpverlening op.
 

Zorg voor een energiecontract

Als u geen contract (meer) heeft met een energieleverancier zijn wij wettelijk verplicht u af te sluiten. Bent u verhuist en heeft u nog geen nieuwe leverancier? Zorg dan dat u zo snel mogelijk een nieuw contract afsluit. Een overzicht van energieleveranciers vindt u op de website van de ACM (Autoriteit Consument & Markt).

Voorkom fraude

Zorg ervoor dat er geen energie illegaal wordt afgetapt in uw huis. Dit is ook van toepassing als u uw huis verhuurt. Bij fraude sluiten wij altijd af. We halen de meter weg en doen aangifte bij de politie. Alle kosten worden bij de eigenaar/ verantwoordelijke voor het pand in rekening gebracht. 
Vermoed u energiefraude? Meld dit bij de politie 0900-8844. Of maak een melding bij Meld Misdaad Anoniem 0800-7000. Natuurlijk kunt u het ook direct bij ons melden via het fraudeformulier. U hoeft uw naam of telefoonnummer niet achter te laten. Zo kunt u ook bij ons een anonieme melding doen.
 

Voorkom energiefraude
Wanneer sluit Westland Infra niet af

Wanneer sluiten wij niet af

Wij sluiten niet af bij strenge vorst
In de periode 1 oktober tot en met 1 april sluiten wij niet af als:

  • Er sprake is van strenge vorst (gemeten gemiddelde etmaaltemperatuur door KNMI twee dagen achtereen lager dan 0 graden Celsius).

In ons afsluitbeleid houden we ons aan de wet- en regelgeving.  

Opnieuw aansluiten

De volgende stappen zijn van u nodig om weer aangesloten te worden:

  • Betaal openstaande facturen aan uw energieleverancier;
  • Sluit een contract af met een (nieuwe) energieleverancier;
  • Neem contact met ons op 085 466 800.

Als u aan deze voorwaarden heeft voldaan, kunnen wij u binnen vijf werkdagen weer aansluiten.

De kosten voor af- en heraansluiten

Afsluiten bij de meter  € 120,-
Afsluiten buiten € 317,-
Heraansluiten bij de meter  € 120,-
Heraansluiten buiten  € 317,-
Afsluiten op verzoek van de klant € 120,-
* Prijspeil 1 januari 2021 in euro's