Wat te doen als u de gastoevoer is onderbroken

Als de gastoevoer is onderbroken, kan dit verschillende oorzaken hebben. Ter voorkoming van gevaarlijke situaties is ons advies onderstaande instructies goed op te volgen en nooit zelf aan gasleidingen te sleutelen.

Is de gastoevoer in uw woning uitgevallen?

  • Controleer of de buren ook geen gas hebben.
  • Is dit het geval bel dan het gratis storingsnummer 0800-1265.

Is alleen de gastoevoer in uw woning uitgevallen?

  • Controleer of de gashoofdkraan bij de gasmeter geopend is.
  • Is er nog steeds geen gastoevoer, dan is waarschijnlijk de gasdruk weggevallen. Controleer dit als volgt:
    • Laat de hoofdkraan open en sluit alle andere toestel- en gaskranen (warmwatertoestel, gasfornuis, CV-ketel).
    • Wacht 30 minuten en controleer daarna of er weer gastoevoer is.
  • Heeft u nog steeds geen gas, bel dan het gratis storingsnummer 0800-1265.
Nationaal Storingsnummer