Wat te doen als u geen stroom heeft?

Wat te doen wanneer alle elektriciteit in huis is uitgevallen? Controleer dan eerst of uw buren ook geen stroom hebben. Is dit het geval bel dan het landelijke gratis storingsnummer 0800-9009.

Bent u de enige in de buurt zonder stroom, dan kan het zijn dat een apparaat in uw huis kapot is gegaan. Om dit controleren, volgt u de volgende stappen:


  • Controleer of de aardlekschakelaar is uitgeschakeld.
  • Is dit het geval schakel deze dan weer in.
  • Schakelt de aardlekschakelaar direct weer uit, schakel dan alle groepen uit en schakel de aardlekschakelaar weer in. Schakel vervolgens de groepen één voor één weer in. De aardlekschakelaar zal uitvallen bij de groep waar de storing zich bevindt.
  • Zet de groep (die ervoor zorgde dat de aardlekschakelaar uitviel) uit en schakel vervolgens de aardlekschakelaar en de overige groepen in.
  • Trek de stekkers van alle apparaten die op de gestoorde groep zijn aangesloten uit het stopcontact.
  • Schakel de groep opnieuw in. Schakelt de aardlekschakelaar vervolgens opnieuw uit, neem dan contact op met een erkend installateur.
  • Indien de aardlekschakelaar ingeschakeld blijft, doe dan één voor één de stekkers in het stopcontact. Zodra de aardlekschakelaar uitschakelt, heeft u het defecte apparaat gevonden.

Hebt u na het doorlopen van deze stappen nog geen stroom, bel dan het storingsnummer 0800-9009.

Let op: Voor het vervangen van de hoofdzekering brengen wij voorrijkosten in rekening.